مشخصات ظاهری آیفون های سری۶
مشخصات ظاهری آیفون های سری۶

  مدل های مختلف آیفون سری ۶ چه تفاوت هایی با هم دارند ؟

  • سری آیفون ۶  دارای ۴ عضو اصلی iphone 6, iphone 6s, iphone 6plus , iphone 6s plus  است.
  • همانطور که در جدول پایین می توانید مشاهده کنید آیفون ۶S و ۶S Plus‌ از دو مدل دیگر ابعاد بزرگتری دارند و یکی از مهم ترین مشخصه ها برای شناسایی این مدل ها ابعاد آن ها است.
  • تغییر دیگر در زمینه وزن این مدل هاست. در حالی که iPhone 6 و iPhone 6 Plus به ترتیب ۱۲۹ و ۱۷۲ گرم وزن داشتند این وزن در ۶S و ۶S Plus‌ به ترتیب به ۱۴۳ و ۱۹۲ گرم رسیده است.
  • از تغییرات اساسی در بدنه قاب آیفون اورجینال ۶S Plus و ۶S استفاده از آلیاژ آلومینیوم کاستومایز شده سری ۷۰۰۰ در فریم است که در بدنه هواپیما و صنعت هوانوردی کاربرد دارد. دو مدل قبلی مقاومت کمتری دارند و پیشتر به علت خم شدگی در فشارهای جانبی مورد انتقاد قرار گرفته بودند.
  • صفحه نمایش استفاده در هر چهار مدل یکسان است اما ابعاد و میزان رزولوشن و کیفیت تصویر در تاچ ال سی دی اورجینال آیفون ۶S و  نمایشگر ۶S Plus بالاتر است. به این معنا که ال سی دی از ۴٫۷ اینچی با وضوح ۱۳۳۴×۷۵۰ پیکسل و با فشردگی ۳۲۶ppi در ۶S به پنل ۵٫۵ اینچی ۱۰۸۰p با فشردگی ۴۰۱ppi در ۶S Plus ارتقا یافته است.
  • سنسور Touch ID تعبیه شده در آیفون های ۶S و ۶S Plus دارای دوبرابر سرعت بیشتر از آیفون ۶ و ۶plus است. تاچ آیدی وابستگی شدیدی به ال سی دی دارد. پس از تعویض یا تعمیر صفحه نمایشگر گوشی آیفون، ممکن است تاچ آن از کار افتاده و دیگر نکند. در صورت مواجه با این مشکل “چرا تاچ آیدی آیفون پس از تعویض کار نمی کند؟” را مطالعه کنید.
  • از تغییرات بزرگ دیگر افزایش وضوح هر دو دوربین ۶S‌ و ۶S Plus به ۱۲ مگاپیکسل است با این حال همانند دو آیفون ۶ و ۶plus در اینجا نیز نسخه بزرگ‌تر این مجموعه یعنی ۶S Plus‌ از لرزه‌گیر اپتیکال بهره می‌برد. پس کیفیت و وضوح تصاویر در این دو مدل بیشتر است.
  •  ویژگی‌های جدید دوربین‌های آیفون‌های ۶S و ۶S Plus  داشتن آیکون جدیدی با نام Live Photo است که به کمک آن بدون نیاز به دخالت کاربر یک و نیم ثانیه قبل و بعد از گرفتن یک عکس به صورت یک ویدئوی چند ثانیه‌ای کوتاه برداشت می‌شود و با نگه داشتن دست روی صفحه‌نمایش در هنگام مشاهده عکس می‌توان یک تصویر متحرک را مشاهده کرد.
  •  در دوربین های ۱۲ مگاپیکسلی سایز پانوراما در مدل ۶S و ۶S Plus از  ۴۳ به ۶۳ مگاپیکسل رسیده است.
  •  دوربین جلو iPhone 6S و iPhone 6S Plus از ۱٫۲ مگاپیکسل در نسل پیشین به ۵ مگاپیکسل تغییر یافته که پیشرفت بسیار بزرگی است. تصاویر سلفی برداشت شده توسط این دوربین می‌توانند از نور صفحه‌نمایش که با قابلیتی ویژه در این هنگام تا سه برابر روشنایی بیشتری را ایجاد می‌‌کند استفاده کرده و در محیط‌های با نور کم نیز تصاویر مناسبی را برداشت کنند. اپل از این امکان با نام Retina Flash یاد می‌کند.
  • ضبط ویدئو در آیفون‌های ۶ و ۶plus با کیفیت ۱۰۸۰ و در آیفون جدید با کیفیت فوق العاده ۴K انجام می‌شود.
  • در بخش ارتباطات تحت شبکه، آیفون‌های جدید در اتصال LTE دو برابر سریع‌تر از گذشته بوده و نه‌تنها سرعت اتصال در این حالت به ۳۰۰Mbps می‌رسد بلکه باندهای ارتباطی در این دو اسمارت‌فون نیز به ۲۳ باند فرکانسی مختلف ارتقا پیدا کرده است.
  • چیپ ست تعبیه شده در مادر برد آیفون ۶، پردازنده دو هسته‌ای A8 با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز است که تا قبل از ورود آیفون ۶S یکی از بهترین‌ها بود.  IPhone 6s دارای پردازنده دو هسته ای A9 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است و به نسبت ورژن قبلی خود از قدرت پردازش بهتری برخوردار است. که همین امر در ارتقا سیستم عامل از ۸ به ۹ موثر بوده است.
  •  تست سرعت میان دو مدل آیفون ۶ و ۶ اس نشان می دهد، پردازنده آیفون ۶ اس ۷۰% و پردازنده گرافیکی این سری ۹۰% سرعت بیشتری نسبت به آیفون ۶ دارند.
  • پیشرفت اصلی در سدی آیفون ۶ به بالا بردن قابلیت مولتی تاچ با نام جدید ۳D Touch یا لمس سه‌بعدی بر میگردد. با کمک این فناوری با یک فشار ساده به صفحه نمایش امکان مشاهده محتوای صفحه نمایش و با فشار دوباره امکان وارد شدن در آن برنامه را خواهید داشت. کمپانی اپل در آیفون ۵s به بعد از فناوری تاچ آیدی (Touch ID) به عنوان یک روش بهتر و ساده تر جهت افزایش امنیت کاربر استفاده کرد. گاه مشکلاتی در اسکن اثر انگشت وجود دارد که ما روشهای برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون یا تاچ آیدی (Touch ID) را در پیشتر توضیح دادیم.
  • در مبحث فریم هم در آیفون های ۶ اس و ۶ اس پلاس فریم جدیدی با رنگ رزگلد ظاهر شده است.
  • در جدول زیر می توانید تفاوت باتری های هر چهار مدل را مشاهده کنید.

خلاصه تمامی موارد بالا و تفاوت های اساسی هر چهار مدل را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

iPhone 6siPhone 6iPhone 6s PlusiPhone 6 plus
زمان ارائه
2014201420152015
وزن
143 گرم129 گرم 192 گرم172 گرم
ابعاد و جنس فریم
138.3 در7.1 در67.1 میلی متر137.52 در7.1 در67 میلی متر158.2 در7.3 در77.9 میلی متر158.1 در7.1 در77.8 میلی متر
فریم آلومینیومی سری 7000فریم آلومینیومی فریم آلومینیومی سری 7000فریم آلومینیومی
سیم کارت
تک سیم‌کارته (نانوسیم)تک سیم‌کارته (نانوسیم)تک سیم‌کارته (نانوسیم)تک سیم‌کارته (نانوسیم)
خصوصیات نمایشگر
ابعاد 4.7 اینچ ابعاد 4.7 اینچ  ابعاد 5.5 اینچ  ابعاد 5.5 اینچ 
LED-backlit IPS LCD صفحه لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ LED-backlit IPS LCD صفحه لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ LED-backlit IPS LCD صفحه لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ LED-backlit IPS LCD صفحه لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
رزولوشن 750 در 1334 پیکسل (326 ppi) رزولوشن 750 در 1334 پیکسل (326 ppi)رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل (401 ppi)رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل (401 ppi)
محافظ
شیشه‌ سخت شده با یون، پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دستشیشه‌ سخت شده با یون، پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دستشیشه‌ سخت شده با یون، پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دستشیشه‌ سخت شده با یون، پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست
دوربین اصلی
12 مگاپیکسل، f/2.2 و 29 میلی‌متر، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال، فلاش دوگانه‌ (LED (dual-tone 8 مگاپیکسل، f/2.2 و 29 میلی‌متر، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال، فلاش دوگانه‌ (LED (dual-tone12 مگاپیکسل، f/2.2 و 29 میلی‌متر، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال، فلاش دوگانه‌ (LED (dual-tone 8 مگاپیکسل، f/2.2، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 29 میلی‌متری، لرزش‌گیر اپتیکال، فلاش دوگانه‌ (LED (dual-tone
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل، HDR1.2 مگاپیکسل، HDR5 مگاپیکسل ، HDR1.2 مگاپیکسل ، HDR
باتری
باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 1715میلی‌آمپر ساعتباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 1810 میلی‌آمپر ساعتباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 2750 میلی‌آمپر ساعتباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 2915 میلی‌آمپر ساعت
حافظه داخلی
16 گیگابایت با2 گیگابایت رم 16 گیگابایت با1 گیگابایت رم 16 گیگابایت با2 گیگابایت رم 16 گیگابایت با1 گیگابایت رم
64 و 32 گیگابایت با2 گیگابایت رم64 گیگابایت با1 گیگابایت رم64 و 32 گیگابایت با2 گیگابایت رم64 گیگابایت با1 گیگابایت رم
128 گیگابایت با2 گیگابایت رم128 گیگابایت با1 گیگابایت رم128 گیگابایت با2 گیگابایت رم128 گیگابایت با1 گیگابایت رم
جک 3.5 میلی متری
بلهبلهبلهبله
ios
iOS 9iOS 8iOS 9iOS 8
سنسور
حسگر اثرانگشت (جلوی گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج حسگر اثرانگشت (جلوی گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج حسگر اثرانگشت (جلوی گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج حسگر اثرانگشت (جلوی گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ،سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
رنگ
خاکستری، نقره‌ای، طلایی، رزگلدخاکستری، نقره‌ای، طلاییخاکستری، نقره‌ای، طلایی، رزگلدخاکستری، نقره‌ای، طلایی

نظرات ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.